Kayıt İşlemleri
KAYIT KOŞULLARI
Kesin kayıt hakkı kazanan adayların başvuru esnasında vermiş oldukları e posta adreslerine davet mektubu gönderilecektir.
Üniversitemizde okuyacak öğrenciler, oturma izinleri yoksa ülkeye giriş için öğrenci vizesi almak zorundadırlar. Öğrenci vizesi için Türkiye Büyükelçiliği/ Konsolosluğuna giderek Fırat Üniversitesinin düzenlemiş olduğu kabul mektubu ile başvurabilirler.
KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
- Uluslararası Öğrenci Kayıt Formu (çıktı alıp doldurunuz)
- Tebliğ- Tebellüğ Belgesi Formu (çıktı alıp doldurunuz)
- Sınav Sonuç Belgesi
- Yerleştirme Sonuç Belgesi
- Lise diplomasının aslı ve Türkçe Tercümesinin noter ya da Türkiye Büyükelçiliğinden / Konsolosluğundan onaylı örneği
- Not belgesinin aslı ve Türkçe Tercümesinin noter ya da Türkiye Büyükelçiliğinden/ Konsolosluğundan onaylı örneği
- Denklik Belgesi (Liseyi yurt dışında bitiren T.C. Uyruklular ve Türkiye’deki Milletlerarası Okullardan mezun olanlardan istenecektir. )
- Pasaport ve Pasaportun noter ya da Türkiye Büyükelçiliğinden/ Konsolosluğundan onaylı Türkçe örneği ve fotokopisi
- T.C. uyruklu olanlar için Nüfus Cüzdan Fotokopisi-Mavi Kartlılar için Mavi Kart aslı ve fotokopisi
- Doğumla yabancı uyruklu olup daha sonra T.C. vatandaşlığına geçen çift uyruklulardan Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
- Öğrenim ücretinin ilgili bankaya (Ziraat Bankası) yatırıldığını gösteren banka dekontu (IBAN: TR69 0001 0015 6134 7427 3650 96
- Fotoğraf (1 adet)
- Genel Sağlık Sigortası (GSS ) Belgesi (Türkiye’ye giriş yapmış ve yapacak olan uluslararası öğrencilerin Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından Genel Sağlık Sigortası (GSS ) yaptırması gerekecektir.)
- Türkçe Yeterlik Belgesi (Üniversitemizden alınmış TÖMER Belgesi veya Yunus Emre Enstitüsü Sertifikası) Türkçe Yeterlik Belgesi olmayanlar, Üniversitemiz Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yapılacak Türkçe Yeterlik ve Seviye Belirleme Sınavına gireceklerdir. Türkçe yeterliliğini sağlamayan öğrenciler TÖMER’e kayıt yapacaklardır.)
- Öğrenim Ücretleri için TIKLAYINIZ
KAYIT SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER
- Adayın başvuru ve/veya kayıt esnasında başvuru şartlarını taşımadığının ve teslim etmiş olduğu belgelerin sahte olduğunun tespit edilmesi halinde kaydı yapılmayacak/silinecek ve tüm öğrencilik hakları iptal edilecektir.
- Kayıt tarihinden itibaren 30 gün içerisinde Kayıt Yaptığı Birime ikamet izni için istenen belgelerle Öğrenci İkamet İzni için başvuracaklardır. Detaylı bilgi TIKLAYINIZ
- İl Göç İdaresinden alınan ikamet tezkeresi ile Yabancı Uyruklu Kimlik numarasını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir. (Türkiyede oturum izni olanlar, “İkametgah Belgesi” getireceklerdir.
- Belirtilen tarihlerde kayıt yapmayan adaylar kayıt haklarından feragat etmiş sayılacaklardır.